Branded Content real i reial


L’abdicació, la coronació i el “Moltes Gràcies” en català ha estat una gran campanya publicitària. Faig una reflexió i argumento que per a mi és una campanya de “Branded Content” amb tota regla.

 

El que ha passat aquesta setmana amb la coronació del Príncep Felip que ara ja és rei és una clara campanya de “Branded Content”. Ha costat diners tota la parafernàlia però el més important és que han aconseguit filtrar-ho com a notícia a tots els mitjans de comunicació.



Els paràmetres de l’anomenat “Branded Content” s’han acomplert a la perfecció
Clara Ávila, consultora de Social Media, diu: El “Branded Content” és una estratègia de continguts a través del qual la marca és una part més d’aquesta experiència. Busca entretenir al consumidor i no vendre un producte. Prima el missatge per davant de les avantatge que té el producte. Es desdibuixa que és publicitat. 

Què passa aquí? 
El què s’anomena “engagement” amb el teu usuari (perquè t’agrada) i “fidelització” (perquè et segueixen i associen la teva marca amb el missatge).

Un espai patrocinat? 
És una clara campanya publicitària però hi ha faltat una cosa: Anunciar que la coronació era un espai patrocinat.

Aconseguir que els mitjans de comunicació parlin de tu sense deixar ni un euro és l’objectiu de qualsevol anunciant que no tingui diners per invertir en màrqueting i publicitat. 

En el cas de la Casa Reial, que sí que té diners, ha aconseguit una cosa molt difícil: una campanya gratuïta i que parlin d’ella encara que sigui malament. Aquests són dos dels objectius de qualsevol campanya publicitària del 2014. Per tant, no critiqueu la monarquia dient que és una cosa antiga. Ha fet servir els paràmetres publicitaris actuals i tots hi hem caigut de “quatre potes”. Ara el més important és que els usuaris ho vegin i que els indecisos no claudiquin.

Què en traiem de tot plegat? 
De tot plegat en traiem però una lectura positiva que barreja coses del passat amb coses que neixen gràcies a la xarxa.
Si abans no hi havia paròdies ni bromes explícites, ara tenim el “Polònia” i les xarxes socials amb gent molt creativa que fa muntatges i que se’n riu de tot. Tant monàrquics com republicans s’han evocat a la xarxa per divertir-se de l’actualitat. Aquí, un dels mil exemples que hi ha per tot arreu! 

La desgràcia de “la roja” també ha estat una font d’inspiració per hooligans i no-fans de La Roja… És un clar missatge per guionistes, periodistes i creatius. Hi ha gent creativa a tots els sectors de la societat. Internet ho demostra!

Clica aquí per veure’n 
A Mashable també proposen “memes” de la derrota de “la Roja “.

Hi ha dos exemples que m’han encantat.
1 ) Vilaweb.cat parlant de la coronació de forma elegant i periodística però posant totes les fotos de cap per avall. Ja s’entén…no? 2) Fora de la xarxa aquesta creativitat també ha esclatat. Estaven prohibides les banderes republicanes. Mireu aquest balcó! (Gràcies Sílvia Creus)

Molt bo… 

M’encanta la C R E A T I V I T A T  arreu! V I S C A! 









  



 

Leave a Reply