Cada xarxa social; un llenguatge, un motiu i una funció


Perquè serveixen tantes xarxes socials?

Moltes vegades em pregunten perquè serveixen tantes xarxes socials. La resposta és simple. Cadascuna d’elles té un objectiu diferent i per tant no s’han d’utilitzar totes de la mateixa manera. S’ha de fer servir un llenguatge adequat per cadascuna d’elles i buscant una finalitat concreta. Vols saber perquè al meu perfil de Facebook hi surto amb “rulos”? Vols conèixer perquè no s’entenen els vídeos d’Instagram i Twitter?

Fora el “tallar i enganxar” i queda totalment prohibit vincular una xarxa amb l’altre.

A priori la vinculació fa pensar en un estalvi de temps però és un greu error que no hem de cometre mai. Veure que algú fa un post a Facebook amb el llenguatge de Twitter i les arroves de menció que no es corresponen amb els noms que els usuaris tenen al seu compte de Facebook o a la seva pàgina de Facebook genera rebuig. A més fa que l’usuari perdi utilitats perquè no aprofita les possibilitats ni de Facebook ni de Twitter.

hashtag

#El hashtag 

De totes maneres és evident que cada vegada més, els símbols i la manera de fer de cada xarxa social es va igualant. Un clar exemple és el símbol #. El hashtag és una creació de Twitter. Google plus ho va incloure aviat i Facebook s’hi resistia però finalment va haver de claudicar. Aquest símbol és una excel·lent forma de classificar temes i ja s’ha convertit en un símbol universal. Ara ningú recorda qui va ser primer.

 

Qui és qui? 

Per treure el màxim de profit de cada Xarxa social també cal conèixer quines són les vinculacions empresarials de cada xarxa i quina relació tenen entre elles. Sembla una tonteria però no ho és. Facebook va comprar Instagram i per això les vinculacions i la retroalimentació entre les dues són  molt millor que entre Instagram i Twitter. Aquesta dificultat ha fet que cada vegada hi hagi més usuaris avançats que hagin apostat per posar vídeos curts amb la xarxa social Vine i moure’ls per Twitter. De fet Vine va ser qui va estrenar aquests vídeos que ara estan tan de moda. Són vídeos molt curts i gairebé sempre en forma de repeticions d’un moviment que generen un punt d’humor que enganxa. Instagram es va apuntar de seguida a la moda dels vídeos curts. Tenint en compte que nosaltres com a persones canviem la nostra manera de fer, el nostre llenguatge segons on i amb qui estem.

Per tal que poguem entendre quin és el llenguatge i la forma de comunicar en cadascuna de les xarxes socials, m’he inventat un entorn reconeixible pel cent per cent de la població. ( Ara entendràs perquè al meu perfil de Facebook hi tinc una foto amb rulos i a la perruqueria).

logos-social

  • Facebook – “a la pelu”
  • Twitter – a la redacció o cobrint la notícia amb pluja, neu, sol i/o fred.
  • Instagram – a la vida – Moments preciosos
  • Vine – l’humor – Moments “freaks”
  • Google Plus – Perquè et trobin – La puresa del Social Media Manager
  • Linkedin – Tinc estudis / Currículum
  • Pinterest – futuribles – somnis – coses que vull ser o tenir / decoració / moda / el + cool

Però on és CASA MEVA?

Casa meva no és ni Facebook, ni Twitter ni Pinterest. Casa meva és aquesta web on hi ha el meu blog. Un blog que em faig jo, que em dissenyo jo al meu gust on estic amb la meva gent i compartint les meves reflexions més personals. És per això que el meu blog vull tenir-lo allotjat sense interferències. No vull terceres persones. Només jo! 

2015-01-01 00.21.18

Amb aquest esperit neix “HolaMariola”, el meu centre d’operacions totalment renovat. Us acullo a casa meva. Ja sabeu, sóc aquí pel què volgueu sempre i quan no hem necessiteu físicament. Bé, també podríem quedar a fer un cafè. Què seria la cafeteria? S’admeten propostes.

Leave a Reply