Estiu 2016 – L’estiu de POKEMON GO


Ni “la Salchipapa”, ni “Lo vamos a petar”, l’estiu 2016 és l’estiu de “Pokemon Go” 

Encara no tenim perspectiva per analitzar del tot la brutal sortida del joc però ja ens en podem adonar que és el fenòmen de l’estiu superant les cançonetes i tot plegat.

Aquesta és la primera imatge que veus quan et descarregues el joc

Aquesta és la primera imatge que veus quan et descarregues el joc

És evident que milers de persones han sortit en massa de les seves cases per caçar Pokemon i acumular punts. Mentre a l’últim congrés de mòbils ( Mobile World Congress 2016) la imatge que va quedar són les ulleres de realitat virtual i tots estàvem intentant adaptar-nos i pensar com seria la nostra vida amb allò posat els ulls, els de Niantic, amb tota la sobramenta del món, Niantic_Labs_logoaterren amb un joc que aplica de forma senzilla i fàcil aquesta realitat virtual que nosaltres interpretàvem com a futurista. El Pokemon Go reuneix geolocalització (els últims estudis diuen que és el que més fem servir del mòbil), un joc amb uns ninots que genera nostalgia amb una època i la realitat virtual amb el dispositiu rei: el mòbil.

Un apunt: estic recordant quan la gent se’n reia del meu Samsung Note (Tablet Phone). Jo des d’un primer moment vaig veure que necessitava un mòbil amb una pantalla gran. La gent s’imaginava una trucada amb aquell mòbil posat a l’orella. El futur m’ha donat la raó: Qui truca per telèfon? Ningú! He complert la meva promesa. Vaig dir que el dia que Apple llancés al mercat un mòbil gran me’l compraria. Ara tinc l’Iphone 6 Plus. 

La sortida de Pokemon Go és ja la notícia de l’estiu en tots els àmbits: Com a notícia tecnològica, social, com a notícia per a fer bromes. Tothom parla de Pokemon Go i el més fort: Tothom hi juga.

Plaça Sant Jordi de Matadepera. Detecta alguna cosa? Hi vaig!

Plaça Sant Jordi de Matadepera. Detecta alguna cosa? Hi vaig!

El videojoc reuneix idees tan poderoses que ha generat un munt de noves aplicacions per trobar-los, per intercanviar informació, intercanvi de trucs…Trobades per caçar-ne… ha despertat la imaginació de milers de persones aburrides. L’estiu ja no és el mateix!

Però què ha aportat Pokemon Go a les nostres vides i al sector de l’oci?

  • És l’aplicació que ha aconseguit més descàrregues en poc temps: 10 milions en 7 dies.
  • Ha suposat l’adaptació total de Nintendo al mòbil. Nintendo estava en devallada. Ha ressuscitat.
  • La idea del moviment. Gent tancada a casa amb un mòbil s’ha vist obligada a aixecar-se del sofà.
  • No li ha fet falta una campanya de màrqueting pagada. Els mitjans li estem fent de gratis.

Econòmicament, la sortida del videjoc, primer a Austràlia i poc a poc a la resta de països, va fer en un primer moment disparar les accions de Nintendo que es van revaloritzar un 111,2 % a les vuit sessions posteriors al llançament del joc. Després va retrocedir. Nintendo no és la propietària de Pokemon Go. És un joc desenvolupat per Niantic que té un 35 % de participació i Nintendo un 32 %. Segons un informe de JP Morgan, Apple i Alphabet no han participat en el desenvolupament del joc però són els que en surten beneficiats per les descarregues que es fan a les seves botigues i s’especula que s’enduran un 35 % dels ingressos generats.

Ara que ja fa dies que “Pokemon Go” és amb nosaltres, em permeto fer un parell de reflexions.

Travessant la riera de les Arenes. A Pokemon Go hi posa aigua i per sort, fa anys que està ben seca.

Travessant la riera de les Arenes. A Pokemon Go hi posa aigua i per sort, fa anys que està ben seca.

  1. Quan va començar la febrada, els mitjans generalistes ho explicaven com si fós una “tonteria”. Era la notícia que permetia els periodistes posar un somriure i deixar de parlar de Rajoy. Entre somriure i somriure s’oblidaven d’explicar bé que el joc encara no havia sortit al mercat espanyol/català i que la trampa era enganyar la botiga d’Apple i posar una adreça australiana. Amb Android era un pèl més fàcil. M’agradaria que com a periodistes ens poséssim el mateix llistó per parlar d’una notícia política que d’un concert o d’un esdeveniment com aquest.
  2. Podia semblar una febrada però el joc té allò que tot joc ha de tenir: enganxa. Si aneu caminant pel carrer fixeu-vos en la gent del vostre voltant que mira el mòbil. Segur que més d’un aprofita un trajecte llarg per anar caçant. Jo en conec un, concretament, que agafa un bus que va a velocitat molt moderada per anar caçant animalots. El bus va tan lent que no detecta que estàs fent trampa!

Ah, per cert. Mireu bé la captura de la imatge de la dreta. La bateria s’esfuma amb aquest joc! Buff

Bon estiu i bona partida!

 

 

 

 

 

Leave a Reply